پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

وکالت امور حسبی انحصار وراثت

وکالت امور حسبی انحصار وراثت در سال های اخیر، با استقبال بالایی رو به رو شده است. مشکلات میان وراث پس از فوت وصی، اختلافات خانوادگی ایجاد شده در میان آن ها، عدم تقسیم صحیح ارثیه و…. همه را برای استفاده از خدمات گروه حقوقی آرمان عدالت و وکالت امور حسبی انحصار وراثت ترغیب کرده؛

در همین راستا، گزارشی تهیه شده که شما را با ریز و جز مسائل مربوط به انحصار وراثت آشنا می کند. در گروه حقوقی آرمان عدالت همیشه بهترین وکلا به مراجعین معرفی می شوند. استفاده از مشاوره های دقیق حقوقی این گروه نیز مزایای بسیاری برای افراد دارد و اطلاعات آن ها را در رابطه با امور حقوقی افزایش می دهد.

به همین خاطر با استفاده از خدمات این گروه حقوقی بی شک بهترین نتیجه را برای تقسیم اموال خود به دست می آورید. این گروه حقوقی، در راستای رسیدن وراث به حق قانونی خود نیز در تلاش هستند و در این زمینه خدمات شایسته ای ارائه می کنند.

انحصار وراثت چیست؟

وکالت امور حسبی انحصار وراثت شما را با تعاریف دقیق این مقوله قانونی نیز آشنا می سازد. اموال افراد اصولا به موت حقیقی یا فرضی مورد نظر می رسد و ترکه به جا مانده از او به شیوه قانونی بین وراث تقسیم می شود. این امور قانونی را انحصار وراثت می نامند.

در این زمینه، متوفی پیش از مرگ خود باید وراث را تعیین کند و برای هر یک سهم الارثی در نظر بگیرد. به این ترتیب پس از مرگ او، برای باقی مانده ارثیه تصمیم گیری می شود. این قوانین در رابطه با مرده حاضر صدق می کنند.

اگر شخص متوفی غایب باشد، بی شک این قوانین در رابطه با وی اعمال نمی شوند. تقسیم ارث میان وراث تنها پس از یک مدت زمان معین از مفقودالاثر بودن فرد انجام خواهد شد. در این زمینه گواهی هایی نیز صادر می شده که به گواهی انحصار وراثت خوانده می شوند.

پس از مرگ متوفی اطرافیان و وراث از دادگاه مربوطه تقاضای تقسیم ارث می کنند. در این زمینه گواهی ای صادر می شود که سهم هر فرد نیز در آن مشخص شده است. این تقاضا از سوی طلبکاران فرد متوفی نیز قابل قبول است و وصول حق آن ها نیز میسر خواهد بود.

وکالت امور حسبی انحصار وراثت و لزوم دریافت گواهی انحصار وراثت

وکالت امور حسبی انحصار وراثت در وهله اول برای دریافت گواهی انحصار وراثت اقدام می کند. در دست داشتن این گواهی یک امر ضروری است و افراد باید آن را برای رسیدن به حقوق قانونی خود به همراه داشته باشند. این گواهی در مراکز رسمی و دولتی مانند بانک ها، ادارات بیمه، امور ثبتی و… الزامی است و بدون در دست داشتن آن، رسیدگی به امور حقوقی و مالی غیر ممکن خواهد بود.

گواهی انحصار وراثت انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها از ارزش قانونی به خصوصی برخوردار می باشند. این گواهی ها به صورت محدود و نامحدود ارائه می شوند. در صورتی که متوفی اموال متعددی داشته باشد، این گواهی به صورت نامحدود صادر خواهد شد.

چرا که برای فروش این اموال در آینده، باید از این گواهی استفاده شود و فروش اموال بدون در دست داشتن گواهی انحصار وراثت غیر ممکن خواهد بود. بین این دو گواهی در مدت زمان انتشار تا آگهی تفاوت وجود دارد. برای دریافت هر یک از گواهی های نام برده مدت زمان به خصوصی صرف می شود.

گواهی محدود اغلب یک هفته ای صادر می شود، اما برای صدور گواهی های نا محدود، تقریبا یک ماه زمان لازم است تا دادگاه مربوطه رسیدگی های لازمه را انجام دهد. در ادامه با وارثان هر متوفی پس از مرگ آشنا می شوید.

وکالت امور حسبی انحصار وراثت و تعیین وراث

گروه حقوقی آرمان عدالت در رابطه با مشخص کردن وراث متوفی نیز خدمات شایسته ای ارائه داده و شما را در رسیدگی به امور حقوقی متوفی پس از مرگ یاری می رساند. به همین خاطر با یک تماس ساده با این گروه معتبر حقوقی، بسیاری از مشکلات و گره های پرونده شما باز شده و به سوالات موجود پیرامون پروژه انحصار وراثت پاسخ داده خواهد شد.

به نقل از وکالت امور حسبی انحصار وراثت، وارث به کسی گفته می شود که با فرد متوفی نسبت سببی یا نسبی داشته باشد. ترکه ای که از متوفی به جای می ماند باید فیلترهای متعددی را طی کند تا تصفیه شود. به عبارت دیگر، کلیه دیون و طلب های افراد از ترکه متوفی کسر می شوند و سپس باقی مانده اموال در میان وراث تقسیم بندی می شوند.

تا زمانی که دیون موجود بر ارثیه وصول نشوند، هیچ یک از وراث قادر به فروش اموال مذکور نخواهند بود و حق تصرفی در اموال نام برده نخواهند داشت. در صورت انجام هر معامله ای پیش از وصول طلب های موجود، معامله باطل خواهد بود. وکالت امور حسبی انحصار وراثت یک تقسیم بندی دقیق برای مشخص کردن وراث هر متوفی ارائه می دهد.

تقسیم بندی دقیق وراث

گروه حقوقی آرمان عدالت بر مبنای مفاد قانونی مشخص،  سه دسته اساسی برای وراث هر متوفی قائل است. این سه دسته به شرح زیر می باشند.

  • دسته اول وراث هر متوفی خانواده درجه یک او شامل همسر، فرزند، پدر و مادر هستند.
  • در دسته دوم پدر بزرگ و مادر بزرگ و خواهر و بردار و همسر جای می گیرند.
  • عمو، عمه، دایی و خاله متوفی به علاوه همسر قرار دارند.

در این زمینه نکاتی نیز وجود دارند که وکالت امور حسبی انحصار وراثت در این زمینه اطلاعات دقیقی در اختیار موکلین قرار می دهد. به طور کلی ارث زن از شوهر یک چهارم اموال است. در صورتی که زنی صاحب فرزند شود، یک هشتم اموال مرد به او تعلق می گیرد.

در مواردی که مردی چند زن داشته باشد، یک هشتم اموال نام برده تعیین شده و به هر یک از زن های او سهم مساوی ای از یک هشتم اموال به ارث می رسد. در برخی موارد بر اساس احکام قانونی، سهم الارث از برخی از وارثین سلب می شود. در صورت بروز کفر، قتل، برده بودن، لعان یا زنا، حقی به وراث مربوطه تعلق نمی گیرد.

وکالت امور حسبی انحصار وراثت و تعیین هزینه مربوط به انحصار وراثت

وکالت امور حسبی انحصار وراثت در رابطه با تعیین هزینه های لازم برای انحصار وراثت نیز به شما کمک می کند. در این زمینه هزینه های هنگفتی پرداخت نخواهد شد. اما از آن جا که این پروژه زمان بر است و مراحل قانونی بسیاری برای صدور برگه انحصار وراثت طی می شوند، بر عهده وراث متوفی است که هزینه های جانبی و قانونی مربوط به این حکم را نیز پذیرا باشند.

در صورتی که وراث از وکیل ارث کمک بگیرند، بی شک هزینه هایی در راستای پرداخت حقوق او ایجاد می شود که هر یک از ورثه به نسبت مشخص باید هزینه دستمزد او را بپردازند. هزینه های مربوط به چاپ در روزنامه نیز در این زمینه وجود دارند که بین ورثه تقسیم می شوند. هزینه دادرسی به پروژه انحصار وراثت در دادگاه های قانونی بین 150 تا 200 هزار تومان است که بر اساس قانون فعلی این مبلغ تعیین شده است.

این هزینه با وضع قوانین جدید آینده، قابل تغییر خواهد بود. در برخی موارد اعتراضاتی به تصمیمات دادگاه در زمینه انحصار وراثت وارد می شود که هزینه رسیدگی به این اعتراضات بر عهده فرد معترض می باشد.

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *