پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

وکالت امور حسبی وصیت

وکالت امور حسبی وصیت یکی از مهمترین مسائل حقوقی در دادگاه های قانونی محسوب می شود. پس از مرگ هر فرد، اموالی از وی به جا می ماند که در راستای تصمیم گیری در رابطه با آن از خدمات وکلای وصیت استفاده می شود. فرد پس از مرگ دیگر قادر به تنظیم اموال خود نخواهد بود و به همین خاطر بهتر است از خدمات این وکلا پیش از مرگ استفاده داشته باشد. وکالت امور حسبی وصیت برای حل مشکلات وراثت بسیار اهمیت دارد. در این زمینه، وظایف بسیاری بر عهده وکالت امور حسبی وصیت قرار دارد.

وکالت امور حسبی وصیت در زمینه تنظیم وکالت نامه نیز خدماتی به موکلین خود ارائه می دهد که آن ها را در راستای تعیین اموال خود راهنمایی می کند. بدون وجود وصیت نامه، ممکن است، پس از مرگ فرد بر سر اموال و حقوق قانونی او اختلافاتی در میان اعضای خانواده ایجاد شود. به همین خاطر حضور یک وکیل کار بلد در زمینه امور حقوقی مربوط به وراثت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

وکالت امور حسبی وصیت برای تنظیم وصیت قانونی، مراجعه به دفاتر رسمی طلاق و ازدواج را توصیه می کند. وصیت نامه باید خود نوشت باشد و به دست خود موصی نوشته شود. به این ترتیب اعتبار قانونی آن نیز بعدها بیشتر خواهد شد. در ادامه با بهره گیری از تجربیات غنی گروه حقوقی آرمان عدالت، در رابطه با نحوه تنظیم وصیت نامه اطلاعاتی ارائه می دهیم.

نکات تنظیم وصیت نامه

برای تنظیم یک وصیت نامه درست و اصولی، باید به برخی نکات مهم دقت شود. در وهله اول به سلامت عقلی موصی توجه می شود و این مسئله از سوی مراجع قانونی مربوطه مورد بررسی قرار می گیرد.

  • در نظر داشته باشید که کلیه اموال و منقولاتی که موصی در رابطه با تصمیم گیری می کند، باید جنبه مالی و منفعت عقلانی داشته باشند. در غیر این صورت، وکالت در رابطه با رد خواهد شد.
  • مال موضوع وصیت باید کاملا مشروع باشد. به طور مثال وصیت در رابطه با شرب خمر رد می شود.
  • مالی که فرد در رابطه با آن وصیت می کند، باید در مالکیت او باشد. وصیت بر مال غیر به طور کامل باطل خواهد بود.
  • قابلیت معامله اموال نیز یکی از مهمترین فاکتورهای وصیت محسوب می شود. گروه حقوقی آرمان عدالت در این زمینه نیز شما را یاری می رساند و قابلیت معامله اموال شما را روشن خواهد کرد.
  • موصی قادر به محروم کردن هیچ یک از وراث نخواهد بود. هر یک از افراد از حق قانونی ارث برخوردار هستند و این حق از آن ها ساقط نمی شود. موصی تنها می تواند، یک سوم اموال را از فرد مذکور دریغ نماید.
  • موصی تنها می تواند، در رابطه با یک سوم اموال خود تصمیم بگیرد و باقی آن به نسبت سهم در میان وراث تقسیم می شود.

نکات مهم مربوط به وصیت نامه

وکالت امور حسبی وصیت نکات و قوانین مربوط به وصیت نامه را نیز به اطلاع افراد می رساند. در این زمینه برخی استثنائات وجود دارند که سبب باطل شدن وصیت نامه خواهند شد. در صورت خودکشی فرد و نوشتن وصیت نامه پیش از آن، وصیت نامه باطل خواهد بود و هیچ یک از مفاد مندرج در آن رعایت نخواهند شد. همچنین در صورتی که فرد خودکشی کند و خودکشی او منجر به فوت نشود، وصیت نامه وی نافذ بوده و همچنان اعتبار دارد.

در صورتی که وصیت کننده، در رابطه با شرایط قانونی وصیت، اطلاعات کافی را نداشته باشد، بی شک اعتبار وصیت نامه او نیز کاهش می یابد. به همین خاطر بهره گیری از خدمات وکالت امور حسبی وصیت یک امر ضروری در این زمینه محسوب می شود. شما می توانید، از وکالت امور حسبی وصیت شرایط و ضوابط مربوط به وصیت اموال را جویا شوید و سپس برای تکمیل وصیت نامه خود اقدام نمایید. وکیل وصیت نامه نیز در این زمینه وظایف مهمی بر عهده دارد که باید به طور کامل انجام دهد. در ادامه با خدمات و وظایف وکالت امور حسبی وصیت بیشتر آشنا می شوید.

وظایف وکالت امور حسبی وصیت

این وکلا در واقع امین وصی خواهند بود و کلیه خواسته ها و شرایط امور مالی او را به نحو احسن انجام می دهند. اولین مشخصه وکلای کار کشته، امین بودن آن ها است که در صورت نقص آن، بی شک اعتبار وکیل مربوطه کاهش می یابد و حتی ملزم به جریمه کیفری نیز خواهد بود. وکیل وصیت نامه باید بر اساس کلیه مندرجات و تنظیمات قانونی وصیت نامه عمل کند و شرایط را بر طبق نظر و خواسته موکل به انجام رساند.

وکالت امور حسبی وصیت محدوده اختیارات به خصوصی دارد. این وکلا باید در دایره اختیارات خود خدمات خود را ارائه دهند. دایره اختیارات و محدودیت های وکیل، توسط وصی پیش از مرگ روشن خواهد شد. پس از مرگ وصی، وکلای وصیت حسبی باید کلیه اموال را به صورت قانونی به ورثه ارائه دهند و در تنظیم و تعیین سهم هر یک از وراث دخالت داشته باشد.

پس از مرگ هر فرد، بر سر اموال او شکایات متعددی تنظیم می شوند که مشکلات بسیاری در خانواده ها به وجود می آورند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، بهتر است پیش از مرگ در راستای تنظیم یک وصیت نامه اصولی اقدام کنید. بی شک گروه حقوقی آرمان عدالت شیوه تنظیم یک وصیت نامه دقیق را به شما می آموزند و از بروز مشکلات آتی جلوگیری خواهد کرد.

آشنایی با نکات وصیت در شرایط غیر عادی

وکالت امور حسبی وصیت در وضعیت غیر عادی نیز حامی موکلین خود خواهد بود. حق وکالت در زمینه وصیت نامه خیال شما را از بابت اداره امور پس از مرگ راحت می کند و از نگرانی های شما کم خواهد کرد. در برخی موارد، شرایط غیر عادی ای مانند جنگ، خطر مرگ فوری و… افراد را تهدید می کند. در این زمینه نکاتی در رابطه وصیت نامه مطرح می شوند.

4 نوع غیر عادی وصیت نامه شامل: وصیت نامه نظامی، وصیت در موارد بحرانی و فوری، وصیت در زمان شیوع امراض مختلف، وصیت در هنگام مسافرت دریا می شوند که هر یک از آن ها قوانین و ضوابط به خصوصی دارند. وصیت در این شرایط خاص به سادگی میسر می باشد و افراد می توانند، به صورت حسبی در رابطه با اموال خود وصیت کنند. در نظر داشته باشید که با گذر از شرایط بحرانی و عدم فوت وصی، وصیت مربوط به این زمان نیز فاقد اعتبار خواهد بود.

در زمان وقوع این شرایط، کلیه موارد ذکر شده در وصیت نامه، قابل احترام و اجرا خواهد بود. هر چند شرایط تنظیم وصیت نامه با پیروی از قانونی کلی مربوط به این مسئله نباشد. در این زمینه سوالات متعددی نیز مطرح می شود که گروه حقوقی آرمان عدالت در رابطه با آن ها پاسخگو است. به همین خاطر با تماس با این گروه حقوقی کاردان بی شک بسیاری از سوالات ذهنی شما نیز برطرف خواهند شد.

در رابطه با شرایط وصیت یک سوال پر تکرار وجود دارد و آن وصیت در رابطه با افرادی غیر وراث می باشد. موصی می تواند، برای هر فردی حتی اگر خارج از ورثه او باشند، وصیت نامه تنظیم کرده و در خصوص رسیدگی اموال به فرد مذکور شرایطی تعیین کند. در نظر داشته باشید که اجرای وصیت نامه برای همه افراد تا یک سوم اموال آن ها ضرورت دارد.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *