پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

مشاوره حقوقی شرکت ها

مشاوره حقوقی شرکت ها، شرکت ها یا دفاتری هستند که تمام خدمات جامع مشاوره را در یک قالب کلی مشاوره در اختیار متقاضیان قرار می دهد و خدمات حقوقی جامع را ارائه می کند.

امروزه با گسترده شدن ارتباطات ملی و بین المللی نیاز است که تمام شرکت ها از جمله: شرکت های تجاری، ارگان ها، واحد های تولیدی یا صنعتی، شرکت های عمرانی، شرکت های پیمانکاری، شرکت های بازرگانی و انواع متعددی از شرکت ها با مراکز و دفاتر مشاوره حقوقی شرکت های معتبر در ارتباط باشند.

مشاوره حقوقی شرکت های معتبر در قالب یک موسسه متخصص و معتبر که در زیر نظر حقوق دانان و یا وکلای پایه یک دادگستری در حال فعالیت می باشد، به شرکت های تجاری، تولید، صنعتی و سایر انواع شرکت ها کمک شایانی کرده است.

در واقع مشورت گرفتن و مشاوره حقوقی از وکلای پایه یک دادگستری و یا مشاوران متخصص و ماهر یک‌ نوع سرمایه گذاری در عرصه کسب و کار موفق و رقابت می باشد.

در مواقعی که مسئولین و افراد موجود در شرکت های تجارتی و بازرگانی و سایر شرکت و یا حتی مدیران شرکت ها قادر به تصمیم گیری درست نباشد و یا اطلاعات کافی و علم کافی از قوانین و مقرارت، راهکار های حقوقی همچون: شکایت و طرح های دعوی و سایر موارد نداشته باشند، داشتن مشاور حقوقی شرکت ها کمک فوق العاده ای به پیشرفت آن شرکت ها می کند.‌

ارائه مشاوره حقوقی شرکت ها:

مشاوره حقوقی شرکت ها و مسائل حقوقی و قضایی شرکت ها بسته به نوع شرکت ها و فعالیت آن ها می باشد. مدیران و مسئولین شرکت ها در صورتی که اطلاعات کافی نداشته باشند به صورت نا خواسته وارد مسائل حقوقی می شوند و زمان آن ها صرف آن مسائل می شود و از کار خود عقب می مانند. در بیشتر مواقع در صورتی که مدیران و مسئولین این شرکت ها همراه خود یک وکیل و یا مشاور حقوقی نداشته باشند، به صورت غیر حقوقی دفاع می کنند و به صورت اشتباه با حاکمیت جدی مواجه می شوند و چه بسا شرکت های تجاری و تولیدی که فعالیت های تجاری و اقتصادی خود را از دست می دهند و یا به صورت قانونی فعالیت های اقتصادی آن ها با مشکلات و موانع متعددی روبرو می شود و یا به صورت کامل فعالیت اقتصادی آن ها توقیف می شود.

مسائل حقوقی شرکت ها:

مسائل حقوقی شرکت ها همان طور که در بالا ذکر شد به نوع فعالیت شرکت ها بستگی دارد. عمده ترین مسائل حقوقی شرکت ها که وکیل های پایه یک دادگستری و یا مشا‌ران حقوقی قادر به حل آن ها می باشند و می توانند در پیگیری آن ها به مدیران شرکت ها کمک شایانی کنند را در زیر ذکر خواهیم کرد.

عمده ترین مسائل حقوقی شرکت ها:

  • مسائل حقوقی بورس و بانکی شرکت ها
  • مسائل ثبت و تغییرات شرکت ها
  • مسائل تغییر هیئت مدیره
  • مسائل قرارداد های شرکت ها
  • مسائل قرار داد های استخدامی شرکت ها
  • مسائل صدور اسناد تجاری
  • مسائل کیفری
  • مسائل مسئولیت مدنی مدیران و سایر مسائل دیگر.

مهم ترین و عمده ترین مسائل حقوقی شرکت ها که متخصصان و وکیل های پایه یک دادگستری قادر به حل سریع و اعطای مشاوره درست آن ها می باشند را در بالا ذکر کردیم.

مزایای مشاوره حقوقی شرکت ها

مشاوره حقوقی شرکت ها یک مراکزی هستند که اقدام به ارائه خدمات حقوقی می کنند و در مسائل حقوقی و قضایایی به شرکت های تجاری و تولیدی و انواع شرکت های اقتصادی کمک می کنند. شرکت های تجاری در مواقعی که درگیر مشکلات حقوقی و قضایایی می شوند بهترین گزینه برای آن ها در ابتدا مشورت گرفتن از مشاور حقوقی شرکت ها می باشد.

یکی از مهم ترین فواید مشاوره گرفتن از مشاور حقوقی شرکت ها بر طرف کردن و حل مسائل حقوقی در مدت زمان کم و بدون صرف هزینه های اضافی و از دست دادن زمان می باشد.

انواع قرارداد های مشاوره حقوقی شرکت ها

  • قرارداد ارائه مشاوره و خدمات حقوقی حضوری به شرکت ها به صورت سالیانه با اعطای هزینه های حق المشاوره ثابت
  • قرارداد ارائه مشاوره و خدمات حقوقی غیر حضوری و آنلاین به شرکت ها به صورت سالیانه با اعطای هزینه ها و مبالغ حق المشاوره ثابت
  • قرارداد ارائه مشاوره و خدمات حقوقی به صورت پروژه ای
  • قرارداد ارائه مشاوره حقوقی و خدمات حقوقی به شرکت ها ساعتی

مشاوره حقوقی شرکت ها به صورت قراردادی فعالیت می کند و رایج ترین و معروف ترین برارداد های ارائه خدمات این مراکز را ذکر کردیم.

قرارداد های ارائه مشاوره حضوری و سالیانه: این نوع قرارداد ما بین شرکت های ارائه خدمات حقوقی و شرکت های تجاری و اقتصادی به صورت سالیانه می باشد و پرداخت هزینه های این نوع قرار داد ها به صورت ماهانه می باشد. مشاور حقوقی هم باید در ساعت ادارای در شرکت ها حضور داشته باشد تا مشاوره لازم را بدهد.

قرارداد ارائه خدمات حقوقی غیر حضوری سالیانه: در این قرار داد ذکر می شود که مشاور در شرکت حضور نداشته باشد و به صورت غیر حضوری از طریق تلفن، فضای مجازی، فکس، پست الکترونیکی و سایر موارد مشاوره لازم را به شرکت تجاری بدهد. در این نوع قرارداد ها مشاور موظف است در اسرع وقت به تماس شرکت ها پاسخ بدهد.

قرارداد ارائه مشاوره حقوقی پروژه ای: قرار داد پروژه ای نیز همانند سایر قرارداد ها مابین مراکز حقوقی و شرکت های تجاری منعقد می شود. در این نوع قرار داد ها، پیمانکاران یا مهندسین شرکت های تجاری لازم می دانند که در موضوعات خاصی به صورت پروژه ای مشاور حقوقی را همراه خود داشته باشند. یعنی در جلسات مهم همچون: جلسات قراردادی، جلسات حل و فصل اختلافات، تنظیم قرارداد ها و سایر موارد از مشاوره مشاور حقوقی نهایت استفاده را کنند و در حضور مشاور حقوقی اقدام به بستن قرارداد یا اتخاذ تصمیمات مهم کنند.

قرارداد ارائه مشاوره خدمات ساعتی:  قرارداد چند نفر ساعت به این صورت است که شرکت های خصوصی یا دولتی خواستار مشاوره گرفتن از مشاور حقوقی یا وکیل به صورت ساعتی می باشند و یا خواستار حضور مشاور در جلسات مهم به صورت ساعتی می باشند.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *