پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

وکالت کیفری ترک انفاق

وکالت کیفری ترک انفاق از بیشترین پرونده‌های وکالت به وکلا در دادگاه خانواده است. بعد از ازدواج هرکدام از زوجین طبق مفاد موجود در سند ازدواج دارای حق و حقوقی می‌گردند. یکی از این حقوق نفقه است. نفقه در حقیقت تمام هزینه‌های روزانه برای یک زن است. پس از تولد فرزند، به فرزند نیز نفقه تعلق می‌گیرد. پرداخت نفقه بر عهده مرد است. در صورتیکه مرد از پرداخت نفقه به دلایل غیر موجه  خودداری نماید. به این عمل ترک انفاق گفته می‌شود.

نفقه فقط در هنگام زندگی زوجین با یکدیگر به زن تعلق می‌گیرد. بعد از طلاق نفقه به زن تعلق نخواهد گرفت مگر در صورت طلاق رجعی که تا پایان زمان عده ،نفقه تعلق خواهد گرفت  و تنها در صورت داشتن فرزند نفقه به فرزند تعلق می‌گیرد. ترک انفاق نوعی جرم است و دارای مجازات کیفری و حقوقی می‌باشد. به همین دلیل در مبحث حقوقی به آن جرم ترک انفاق گفته می‌شود.

شکایت کیفری جرم ترک انفاق

قانونگذار برای جرم ترک انفاق مجازات قرار داده است. به همین دلیل زوجه می‌تواند در صورت ترک انفاق از زوج شکایت نماید. در مواردی مانند غیبت طولانی مرد، نپرداختن نفقه در صورت زندگی با زن، بیرون کردن زن از خانه، زن می‌تواند به دادگاه مراجعه و به جرم ترک انفاق از مرد شکایت نماید.

برای تسریع روند پرونده و جلوگیری از حقوق در مسئله ترک انفاق زن حتماً باید با یک وکیل متخصص مشورت نماید.  پگاه آرمان عدالت با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه مسائل و مشکلات مربوط به نفقه و ترک انفاق به راحتی شما را در زمینه انواع مشکلات مربوط به نفقه و ترک انفاق راهنمایی می‌نمایند. همه جرم‌ها دارای ارکانی می‌باشند. برای جرم ترک انفاق نیز ارکانی وجود دارد که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

ارکان جرم ندادن نفقه یا همان ترک انفاق

واژه ترک انفاق به این معنی است که ترک و یا انجام ندادن عملی رخ داده است. انفاق از کلمه نفقه گرفته می‌شود. قانونگذار برای مواردی که مرد با داشتن توان مالی بدون هیچ بهانه‌ای مانند عدم تمکین اقدام به نپرداختن نفقه زن و فرزندان می‌کند. مجازات‌هایی ‌تعیین کرده است. از جمله این مجازات‌ها حبس تعزیری از 6 ماه تا دو سال است. از سویی جرم ترک انفاق قابل گذشت است.

در صورتیکه زوجه از شکایت خود صرف نظر نماید.  حکم جلب زوج ابطال می‌گردد. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که در صورتیکه زن بسیار ثروتمند نیز باشد. باید نفقه وی پرداخت گردد.علاوه براین به زن در صورت داشتن عقد دائم نفقه تعلق می‌گیرد. در صورت نداشتن عقد دائم و داشتن عقد موقت (به اصطلاح عامیانه صیغه) هیچگونه نفقه‌ای به زن تعلق نخواهد گرفت مگر شرط نفقه گذاشته شده باشد . وکلای پگاه آرمان عدالت با توجه به آگاهی در مورد نحوه دریافت و پرداخت نفقه و قوانین مربوط به نفقه آماده ارائه بهترین خدمات مشاوره در زمینه نفقه به شما عزیزان هستند.

نحوه شکایت کیفری ترک انفاق

ابتدا وکیل ترک انفاق توسط زن برای انجام وکالتنامه انتخاب می‌شود. در مرحله بعد شکایتنامه‌ای توسط وکیل ترک انفاق آماده شده، در سیستم رایانه ثبت و برای شعبه دادیاری ارسال می‌گردد. دادیار پس از صحبت با وکیل ترک انفاق و بدست آوردن آدرس زوج، از طریق سامانه ثنا اقدام به فراخوانی زوج می‌کند.

معمولاً احضار از طریق تلفن و یا  تحویل برگه اخطاریه به وکیل است. وکیل با مراجعه به کلانتری و همراه با مامور ابلاغ به محل اقامت زوج مراجعه می‌کند. متن برگه احضاریه شامل حضور مرد در محل دادگاه است. در صورتیکه مرد در دادگاه حضور نیابد. قاضی دادگاه حکم جلب مرد را صادر می‌نماید. تنها در صورتیکه مرد دلایل محکمی برای عدم پرداخت نفقه ارائه نماید. پرونده مختومه اعلام خواهد شد. در مواقعی مرد ادعا می‌کند نفقه را پرداخت کرده ولی زن کتمان می‌کند. در اینگونه از مواقع قاضی با استفاده از حساب‌های طرفین و مدارک و اسناد پرونده نفقه را بررسی می‌کند.  دادن وکالت کیفری ترک انفاق پایان بسیاری از مشکلات شماست.

 

کلام آخر

ازدواج در حقیقت نوعی بستن قرارداد است. در این قرارداد برای هریک از طرفین حقوقی تعیین شده است. این حقوق از آن جهت اهمیت دارد، که در صورت کوتاهی یکی از طرفین می‌تواند برای دفاع از حقوق خود به قانونگذار شکایت نماید. مهریه و نفقه از مهمترین موارد تعیین شده در سند ازدواج است. این موارد بر عهده مرد است و باید به آن عمل نماید. در صورتیکه مرد از پرداخت نفقه ممانعت نماید و دلیل موجهی نداشته باشد. از نظر قانوگذار مجرم است.

در اینگونه مواقع زوجه می‌تواند علیه زوج به دادگاه مراجعه و شکایت نماید. نفقه از آن دسته موارد حقوقی است که تنها در صورت تداوم ازدواج پرداخت می‌شود. به محض طلاق و اتمام زمان عده (در طلاق رجعی) نفقه زن قطع و فقط نفقه فرزندان پرداخت می‌شود. بسیاری از مردان برای دادن نفقه به راه‌های مختلفی متوسل می‌شوند. به همین دلیل برای خانم‌ها داشتن وکیل و دادن وکالت کیفری ترک انفاق امری لازم و ضروری است.

دعاوی ترک انفاق از آن دسته دعاوی است که به وکیلی با تجربه و متخصص در این زمینه نیاز دارد. شما عزیزان می‌توانید برای حل مشکلات مربوط به ترک انفاق با وکلای پگاه آرمان عدالت تماس بگیرید. وکلای ما با  صبر و حوصله زیاد تمام موارد حقوقی مربوط به ترک انفاق را بررسی کرده و در کوتاهترین زمان ممکن شما را به حقوق قانونی می‌رسانند.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *