پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

وکالت خانوادگی مهریه

وکالت خانوادگی مهریه از آن دسته وکالت‌هایی است که این روزها بسیاری از وکلا آن را برعهده می‌گیرند. این روزها اگر به دادگاه مراجعه کنید حتماً شاهد دعوای زوجین و حضور بسیاری از خانم‌ها برای دریافت مهریه هستید. زندگی امروزی و دغدغه‌هایش باعث شده بسیاری از زوجین دیگر آن صبر و حوصله گذشته را نداشته باشند.

در نتیجه در هنگام دعواهای خانوادگی به جای داشتن صبر، بلافاصله صحبت از طلاق به میان می‌آید. به محض صحبت از طلاق بسیاری از افراد یاد مهریه خواهند افتاد. اما دریافت مهریه فقط در صورت طلاق مطرح نیست. بلکه خانم‌ها می‌توانند در صورت زندگی با همسر خود نیز مهریه را دریافت نمایند.

مزایای مراجعه به وکیل مهریه

کمک گرفتن از افراد متخصص در هر زمینه‌ای که باشد به شما کمک می‌کند تا در آن زمینه موفق‌تر باشید. مشاوره با یک وکیل با تجربه و متخصص در زمینه امور حقوقی مهریه و دادن  وکالت خانوادگی مهریه به شما کمک زیادی می‌کند.  در حقیقت کمک گرفتن از وکیل مهریه به شما کمک زیادی می‌کند تا در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه مورد نظر برسید.

بهترین وکیل مهریه به فردی اطلاق می‌شود که آشنایی کامل به قوانین حقوقی مهریه داشته باشد. علاوه بر تسلط بر قوانین حقوقی مهریه باید دارای صبر و حوصله در برخورد با مراجعه‌کنندگان باشد. افرادی که برای دریافت مهریه و یا پرداخت نکردن مهریه به وکلا مراجعه می‌کنند. بیشتر افرادی هستند که از لحاظ روحی دچار شکست عاطفی هستند.

به همین دلیل وکیل باید با صبر و حوصله با این افراد صحبت نماید. در حقیقت وکیل مهریه مانند یک روانشناس باید رفتار کند. علاوه بر این مورد وکیل با تسلط کافی که بر قوانین مربوط به مهریه دارد به راحتی می‌تواند پروسه پرونده را تسریع بخشد. با تسریع پروسه پرونده مهریه از بسیاری از استرس‌های  موکل کاسته می‌شود. کمک گرفتن از یک وکیل برای مهریه به شما کمک می‌کند تا در جلسات دادگاه استرس کمتری داشته باشید.

یا وکیل در دادگاه به جای شما حضور می‌یابد، به این صورت بسیاری از نگرانی‌های شما کاهش می‌یابد. همچنین کمک گرفتن از یک وکیل به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی نمائید. معمولاً وکلای مهریه دارای هزینه مناسبی هستند.

شما عزیزان می‌توانید با تماس با وکلای پگاه آرمان عدالت و مشاوره با وکلای با تجربه و متخصص در این زمینه امور حقوقی مهریه، به مشکلاتتان در زمینه مسائل مهریه پایان دهید. وکلای پگاه آرمان عدالت با صبر و حوصله فراوان به صحبتهای شما عزیزان گوش داده و با تسلط بر قوانین حقوقی مربوط به مهریه در اسرع وقت مشکلات شما را حل می‌نمایند.

نکاتی مهمی که در مورد مهریه که باید بدانید!

بعد از جاری شدن خطبه عقد مرد در قبال پرداخت مهریه به زن وظیفه دارد. فقط در مواردی که زن اقدام به بخشش مهریه خود می‌کند. این وظیفه نیز ساقط می‌شود.

مهریه هم در زمان ازدواج و هم در زمان بعد از طلاق به زن تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال در بعضی از مواقع مشاهده می‌کنیم، خانمی قصد طلاق از همسرش را ندارد. فقط می‌خواهد مهریه را که حق شرعی و عرفی است را دریافت نماید.

در صورت فوت مرد، مهریه هنوز به زن تعلق می‌گیرد. در حقیقت اول مهریه زن از کل اموال مرد کسر می‌شود. سپس اموال بین وراث تقسیم خواهد شد. در نقطه مقابل نیز اگر زن فوت نماید، مهریه به وراث او تعلق می‌گیرد. در واقع مرد مهریه زن را در صورت فوت او باید به وراثش پرداخت نماید.

حکم اعسار چیست؟

حکم اعسار به معنای قسط‌بندی مهریه است. در کشور ایران مبنای مهریه تعداد سکه است. در مواردی دیده شده به جای مهریه زمین و یا خانه تعیین شده است. هزینه‌های بالای زندگی باعث شده بسیاری از افراد قادر به پرداخت مهریه نباشند. به همین دلیل دادگاه حکم اعسار را صادر و مهریه را قسط‌بندی می‌کند.

با انجام قسط‌بندی زوج باید مبلغ مشخص شده از سوی دادگاه را به حساب قوه قضاییه واریز نمائید. پول واریزی توسط قوه قضاییه هر ماه به حساب زن واریز می‌شود. صدور حکم اعسار با توجه به دارایی و توانایی مالی مرد است. گاهی اوقات بسیاری از مردان در هنگام پرداخت مهریه، اموال خود را کمتر از چیزی که است نشان می‌دهند. در این هنگام وظیفه وکیل مهریه این است که با مدارک و ادله  کل دارایی‌های مرد را برای دادگاه آشکار نماید. بنابراین مشاوره با یک وکیل برای دعوی مهریه بسیار لازم و ضروری است.

کلام آخر

بسیاری از پرونده‌های حقوقی همه دادگاه‌ها مربوط به دعوی مهریه است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند مهریه فقط مربوط به زمان هنگام طلاق است. اما مهریه در زمان زندگی هم قابل دریافت است. پرونده‌های مهریه از آن دسته پرونده‌هایی است که در ظاهر ساده به نظر میرسد. اما پروسه آن اندکی طولانی و استرس زا است.

به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا انجام کارهای حقوقی مهریه را به یک شخص با تجربه مانند وکیل بسپارند. وکیل مهریه شخصی است که با آشنایی کامل به قوانین حقوقی مهریه در دادگاه حضور و در اسرع وقت مشکلات مربوط به مهریه را حل نماید. شما عزیزان می‌توانید با تماس با وکلای پگاه آرمان عدالت، از حضور وکلایی با تجربه در زمینه دعاوی مهریه برخودار شوید.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *