پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

وکالت خانواده – تمکین

وکالت خانواده تمکین، از جمله دعاوی است که در بحث خانواده مطرح می‌شود. تمکین زن آنقدر مهم است که در صورت عدم تمکین هیچگونه نفقه‌ای تعلق نخواهد گرفت. اما در پاره‌ای از اوقات دیده شده مرد برای ندادن مهریه با وجود تمکین بحث عدم تمکین را مطرح می‌کند تا از دادن نفقه خودداری نماید. لزوم حضور وکیل برای دعاوی مربوط به تمکین بسیار لازم و ضروری است. پگاه آرمان عدالت با داشتن وکلای برجسته در زمینه دعاوی مربوط به تمکین آماده ارائه راهنمایی به شما عزیزان هستند.

موارد قانونی عدم تمکین

 

  • ابتلا به بیماری در زوجه

گاهی اوقات به دلیل بیماری زوجه توانایی برقراری ارتباط جنسی را با زوج ندارد. در اینگونه موارد از لحاظ قانونی زن می‌تواند  عدم تمکین نماید.

  • حق حبس

تا هنگامی که زوجه  دارای حق حبس باشد. می‌تواند از تمکین خودداری نماید.

  • انجام واجبات شرعی

زن در مواردی مانند ماه رمضان در صورتیکه روزه باشد. در هنگام انجام مراسم حج و اعتکاف قادر است، از تمکین خودداری نماید.

تمکین چیست؟

تمکین به دو دسته تمکین عام و تمکین خاص تقسیم می‌شود. تمکین عام در حقیقت به معنای اداره امور خانه و زندگی توسط زن و فرمانبرداری و سازش زن با مرد است. اما تمکین خاص بر برآوردن نیازهای جنسی مرد و برقراری ارتباط جنسی با مرد اشاره دارد. خود تمکین به معنای نوعی سازش، فرمانبرداری و احترام به همسر و داشتن ارتباط جنسی با همسر است.

  • حق مسکن

در صورتیکه برای زوجه حق مسکن تعیین شده باشد، اما زوج این شرط را رعایت نکرده باشد. زوجه می‌تواند از لحاظ قانونی عدم تمکین نماید.

  • خوف جانی

در صورتیکه زن و مرد در یک خانه حضور داشته باشند، و مرد آسیب‌های جسمی و یا سایر آسیب‌ها را به زن برساند. زن می‌تواند تمکین ننماید درحقیقت تا زمانیکه جان زن از هرلحاظ به دلیل بودن با مرد در یک خانه خطرناک باشد. زن می‌تواند عدم تمکین نماید.

  • داشتن بیماری‌های مقاربتی و جنسی زوج

در صورتیکه مرد مبتلا به بیماری باشد که با برقراری ارتباط جنسی به زن انتقال یابد و برای زن خطرناک باشد. زوجه می‌تواند از عدم تمکین خودداری نماید.

ارتباط تمکین زن با نفقه

به محض جاری شدن خطبه عقد دائم مرد وظیفه دارد نفقه زن را پرداخت نماید.  نفقه فقط در زمان زندگی با مرد به زن تعلق می‌گیرد. بعد ازصدور حکم طلاق و یا  اثبات نشوز زوجه  هیچگونه نفقه‌ای به زن تعلق نخواهد گرفت. فقط نفقه به فرزندان تعلق می‌گیرد. دریافت نفقه برای زن در زمان زندگی با مرد شرایطی دارد. از مهمترین این شرایط تمکین است.

تمکین در حقیقت به نوعی سازش و احترام به همسر و داشتن ارتباط زناشویی در جهت کسب رضایت همسر است.  البته در مواردی زن می‌تواند براساس قانون از تمکین خودداری نماید. در کل زمانیکه ماندن زوج با زوجه خطرناک باشد و یا ارتباط جنسی خطری برای زوجه داشته باشد. زوجه می‌تواند از تمکین امتناع ورزد.

در نقطه مقابل گاهی اوقات زوج نفقه زوجه را به طور کامل پرداخت می‌نماید. اما زوجه از تمکین و سازش با زوج خودداری می‌کند. در این شرایط زوج قادر به عدم پرداخت نفقه  از زوجه به خاطر عدم تمکین است. گاهی اوقات مرد بدون هیچ نوع دلیلی خانه را ترک می‌کند. در اینگونه موارد نیز زن می‌تواند به دادگاه مراجعه و از همسر خود به خاطر عدم پرداخت نفقه شکایت نماید و مرد میتواند در صورت صدور حکم عدم تمکین زوجه و مرد میتواند دادخواست تجویز ازدواج مجدد را از دادگاه خانواده بخواهد

شما عزیزان می‌توانید با تماس با وکلای پگاه آرمان عدالت با همه چیز پیرامون دعاوی مربوط به تمکین  آشنا شوید. وکلای ما دارای سالیان طولانی تخصص و تجربه در زمینه وکالت پرونده‌های حقوقی مربوط به تمکین و عدم تمکین هستند. بسیاری از حقوق زنان به علت ندانستن همین موارد حقوقی مانند تمکین و نفقه ضایع شده است. ازسویی دیگر شاهد مردانی هستیم که با وجود دادن نفقه، حقشان توسط زن ضایع شده است. بنابراین برای جلوگیری از تضییع حقوقتان همین امروز با وکلای مجرب پگاه آرمان عدالت تماس بگیرید.

کلام آخر

دعاوی تمکین و مشکلات مربوط به آن، این روزها از بیشترین پرونده‌های خانوادگی دادگاه‌ها است.  تمکین در حقیقت نوعی سازش زن با مرد از لحاظ اداره انجام امور منزل و همچنین داشتن ارتباط زناشویی با مرد است. زن براساس مواردی که در قانون وضع شده می‌تواند با مرد ارتباط جنسی نداشته باشد.

از مهمترین این موارد داشتن بیماری زوجه، خوف زوجه از رسیدن آسیب جانی، ابتلای زوج به انواع بیماری مقاربتی و عفونی و… نام برد. زن براساس موارد نام برده می‌تواند از تمکین خودداری نماید. از سویی ممکن است حتی زنی با پرداخت نفقه از تمکین بدون هیچ دلیلی امتناع ورزد. در اینگونه مواقع مرد می‌تواند به علت عدم تمکین از زن شکایت نماید.

پگاه آرمان عدالت، با داشتن وکلای با تجربه در زمینه دعاوی مربوط به تمکین می‌توانند به بهترین شکل ممکن به وکالت خانواده تمکین بپردازند. اگر خانم و آقا هستید  و در زمینه دعاوی تمکین مشکل دارید. وکلای ما به بهترین شکل ممکن شما را در این زمینه راهنمایی و هدایت می‌کنند.

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *