پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

وکالت امور حقوقی خانواده

گروه حقوقی آرمان عدالت در رابطه امور خانواده نیز خدمات شایسته ای ارائه می دهد. در میان این خدمات، معرفی وکالت امور حقوقی خانواده نیز یکی از مهمترین ها است و در راستای پیروزی هر یک از طرفین دعوی در دادگاه های مربوطه خدمات بسیار زیادی ارائه می دهد.

شما می توانید، یک وکیل خانوادگی داشته باشید و از خدمات او در کلیه امور خانوادگی خود در طول زندگی مشترک، بهره مند شوید. بنیان خانواده یکی از پایه ای ترین ارکان هر جامعه محسوب می شود که پس از ازدواج هر زن و مردی شکل می گیرد. در طول ازدواج زوجین، مشکلات بسیاری سر راه آن ها قرار دارد که در صورت عدم مدیریت صحیح، کار به شکایت و اقامه دعوی خواهد رسید.

مسائل مربوط به وکالت امور حقوقی خانواده در دسته های به خصوصی جای می گیرند که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

دسته بندی اختلافات و دعاوی خانوادگی

وکالت امور حقوقی خانواده مباحث مهمی را در بر می گیرد و در حل و فصل بسیاری از مشکلات خانوادگی دخالت دارد. برخی از مهمترین و متداول ترین اختلافات در این زمینه به شرح زیر می باشند:

  • مسائل مربوط به نکاح موقت و دائم و ذکر آن ها در نکاح
  • نامزدی و خسارات ناشی از بر هم خوردن آن در طول دوران عقد
  • بررسی شروط ضمن عقد نکاح
  • مسائل مربوط به اجازه ازدواج مجدد زوج
  • مباحث مربوط به استرداد جهیزیه و ادعای هر یک از طرفین در رابطه با آن
  • بررسی مسائل مربوط به مهریه
  • نفقه پرداختی زوج به زوجه و اجرت ایام زوجیت
  • تمکین زوجه یا نشوز آن
  • طلاق و مسائل مرتبط با آن، مسائل مربوط به عقد دائم یا موقت، انقضای زمان ازدواج موقت و..

به جز مسائل یاد شده عواملی مانند حضانت اطفال و اجازه ملاقات آن ها، نسب، مسائل مربوط به رشد و حجر، ولایت قهری و قیومیت و امین اموال، وصیت اموال و… در این میان جای می گیرند. همچنین نفقه هر ی از اقارب، امور مربوط به غایب مفقود الاثر، سرپرستی کودک، اهدای جنین و… هر یک در این میان جای می گیرند.

لازم به ذکر است که گروه حقوقی آرمان عدالت در رابطه با کلیه این امور اطلاعات دقیقی ارائه می دهد که در دست داشتن این دانش غنی حقوقی به شما در رسیدن به حقوق مورد نظر کمک می کند. در ادامه برخی از پر تکرارترین امور حقوقی خانواده را به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار می دهیم.

  • وکالت ازدواج

خدمات وکالت امور حقوقی خانواده در رابطه با مسائل ازدواج نیز قابل استفاده خواهند بود. مسائل مربوط به مهریه، نفقه و… در این میان جای می گیرند. هر شخص می تواند، اختیارات مربوط به ازدواج و نکاح خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهد و به عبارتی به وی وکالت دهد. در این زمینه وکیل نمی تواند، موکل را به عقد خود در آورد. مگر آن که در وکالت نامه مربوط به وکالت امور حقوقی خانواده در این زمینه این مورد ذکر شود.

  • وکالت مربوط به طلاق

وکالت امور حقوقی خانواده در رابطه با مسائلی مانند طلاق نیز خدماتی ارائه می دهد. این خدمات برای کسانی که زوج یا زوجه در خارج از کشور اقامت دارند، قابل استفاده خواهند بود. در صورتی که زوج یا زوجه در خارج از کشور حضور داشته باشند، اداره جلسات مربوطه بر عهده وکالت امور حقوقی خانواده خواهد بود.

همچنین اگر فرد مذکور در خارج از کشور باشد، زوج یا زوجه به صورت غیابی نیز قادر به طلاق گرفتن از او خواهد بود. زن در حین امضای وکالت نامه مورد نظر، باید توجه داشته باشد که وکالت با مهریه امضا می کند یا بدون مهریه.

  • وکالت مربوط به امور نفقه

پس از جاری شدن صیغه عقد دائم، زوج باید به زوجه نفقه دائمی پرداخت کند. در صورتی که نشوز یا عدم تمکین زوجه مشخص شود، بی شک نفقه نیز به او تعلق نمی گیرد. مسائل مربوط به نفقه زیر نظر گروه حقوقی آرمان عدالت انجام خواهند شد.

وظایف مربوط به وکالت امور حقوقی خانواده

وکالت امور حقوقی خانواده باید در دادگاه های مربوطه حضور داشته باشد. استفاده از خدمات این وکلا باعث صرفه جویی در وقت و زمان شما خواهد شد. چرا که وکیل به جای شما نیز در جلسات دادگاه حضور به عمل می آورد. وکیل به عنوان نماینده قانونی شما در جلسات دادگاه محسوب می شود.

وکالت خانواده در رابطه با خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول و سرمایه گذاری در امور مختلف نیز خدمات مفیدی ارائه می دهد. وکالت خانواده در رابطه با مسائل کیفری خانوادگی نیز مشاوره های بسیاری ارائه خواهد کرد. در سال های اخیر تعیین وکالت امور حقوقی خانواده چندان باب نیست و به همین خاطر مشکلات بسیاری گریبان گیر خانواده ها خواهد شد.

مزایای مراجعه به وکالت امور حقوقی خانواده

وکیل امور خانواده، وظیفه دارد روند دادگاه های مربوط به دعاوی را پیگیری کرده و چالش های مربوطه را بررسی کرده و موکل خود را با روند قانونی مربوطه آشنا می سازد. پس از بروز مشکلات خانوادگی، مسائل روحی و روانی بسیاری رخ می دهند که کانون خانواده را تحت تاثیر قرار می دهند.

حضور وکالت امور حقوقی خانواده نه تنها سبب سبب جلوگیری از برزو تنش ها می شود، بلکه در راستای حل و فصل پرونده نیز تاثیر گذار خواهد بود.

قوانین مربوط به نکاح در امور خانواده و وکالت حقوقی

گروه حقوقی آرمان عدالت در رابطه با قوانین مربوط به عقد و نکاح نیز خدمات بسیاری ارائه می دهد. در قانون اساسی کشور ما، موانعی بر سر راه نکاح وجود دارد که در این بخش با آن ها آشنا می شوید. در نظر داشته باشید که نکاح با اقارب نسبی به طور کل ممنوع است، حتی اگر این نسب به دلیل عواملی مانند زنا ایجاد شده باشد.

ممنوعات نکاح

  • نکاح با اقارب مربوط به اجداد و پدر و مادر هر قدر بالاتر ممنوع است.
  • نکاح با اولاد هر قدر هم پایین تر برود، ممنوع است.
  • نکاح با خواهر و برادر و کلیه اولاد آن ها هر قدر هم دور تر باشد، ممنوع است.
  • نکاح با خاله و عمه ها به کل حرام است.

در برخی موارد نکاح به واسطه مصاهره حرام خواهد شد. این موارد به شرح زیر می باشند:

  • نکاح بین مرد و مادر جدات زن هر قدر هم دور باشد حرام خواهد بود.
  • نکاح بین مرد و زنی که سابقا زن پدر مرد بوده نیز ممنوع است.
  • نکاح بین مرد و فرزندان همسر نیز ممنوع می باشد.

اهمیت به روز بودن وکیل خانواده

در سال های اخیر تغییرات بسیاری در قانون اساسی کشور ما ایجاد شده است که آگاهی از همه آن ها برای یک وکیل کاربلد اهمیت دارد. در حوزه خانواده وکالت، از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد. نکته مهم این است که این مسئله همچنان ادامه دارد. همچنان قوانین حوزه خانواده که دائما در حال تغییر هستند.

به طور مثال در سال های اخیر تغییراتی در رابطه با مهریه اعمال شده است. در گذشته مهریه های گزاف، باعث شده بسیاری از مردان سالیان درازی پشت میله های زندان بگذرانند. اما این قانون در سال های اخیر دگرگون شده و این روزها دیگر مردی به دلیل عدم توان مهریه زندانی نخواهد شد، مگر در موارد خاصی که مرد جرایم کیفری  مرتکب شده باشد.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *