پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

داوری بین المللی

داوری بین المللی یک روش برای حل تعارضات بین کشورهای مختلف است که در زمان وقوع اختلافات بین این کشورها مورد استفاده قرار می گیرد. در این زمینه قوانین و مقررات بسیاری وجود دارند که گروه حقوقی آرمان عدالت شما را با همه آن ها آشنا می سازد. این گروه حقوقی شماره تماس های در دسترسی دارد که اطلاع از آن ها به شما در راستای رسیدگی به این امور یاری می رساند.

این گروه حرفه ای مشاوره های رایگانی نیز برای شما انجام می دهد که به شما در رفع مسائل بین المللی یاری می رساند. داوری بین المللی گاها به جای داوری قضایی مورد استفاده قرار می گیرد؛ در این زمینه دو طرف با هم توافق می کنند که برای رفع اختلاف خود به جای قضات قانونی از خدمات داوری بین المللی استفاده کنند. به این ترتیب امکان حل مشکل آن ها بالاتر خواهد بود.

این روش حل اختلاف در عرصه های بین المللی بسیار مورد توجه قرار دارد. تجار بین المللی نیز از این روش ها برای از بین بردن اختلافات خود بهره می برند و بهترین نتیجه را با کمک این داورهای بین المللی به دست می آورند.

قوانین داوری بین المللی تجاری

گروه حقوقی آرمان عدالت در رابطه با امور تجاری بین المللی نیز خدمات بسیار زیادی ارائه می دهد. داوری در عرصه های بین المللی توسط شخص یا اشخاص حقوقی یا حقیقی انجام می گیرد. این خدمات داروی در زمان انعقاد قراردادهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که یکی از طرفین امور تجاری تبعه ایرانی نباشد. بی شک استفاده از خدمات این داوران از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این زمینه دریافت موافقتنامه داوری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. داوری بین المللی به صورت قرار داد جداگانه یا همزمان نیز انجام می گیرد. هر یک از خدمات داروی نام برده شده توسط هیئت داوران نیز ارائه می شوند. قلمرو اجرای داوری بین المللی نیز یک مسئله مهم در این زمینه به شمار می رود. در روابط تجاری بین المللی فروش و خرید خدمات و کالا های مختلفی انجام می شود.

در برخی موارد، مسئله نقل و انتقال اموال مطرح می شود. همچنین خدمات حمل و نقل و بیمه نیز در این میان جای می گیرند. امور سرمایه گذاری بین المللی نیز در میان وظایف این داوران جایگاه اساسی دارد. در این خصوص وظایفی در امور پیمانکاری نیز انجام می گیرند که با راهنمایی های این داوران بهتر انجام خواهند شد.

اطلاعاتی درباره اخطاریه های بین المللی

داوری بین المللی در رابطه با برگه ها و اخطاریه های مربوط به این حوزه نیز خدمات رسانی می کند. به این ترتیب انجام این امور با بهترین کیفیت انجام می گیرد. در صورتی که در زمینه های مربوط به داوری، توافقی حاصل نشود، مراجع مربوطه نتیجه را در قالب برگه ها و اخطاریه هایی ارائه می دهند. هر یک از این داوران، نحوه اجرا و مرجع ابلاغ را مشخص کند و بر این اساس اوراق مربوطه را ارسال نماید.

متقاضیان داوری نیز در این زمینه برگه هایی ارجاع می دهند که با توافق طرفین هر یک از آن ها انتخاب می شوند. متقاضیان می توانند، از طریق پیام های مختلف تصویری، صوتی و… نظرات و اظهار نامه های مربوطه را ابلاغ کنند. وصل هر یک از این نامه ها به مخاطب باید محرز شود. همچنین مخاطب باید بر طبق مفاد اعلام شده اقدام کرده باشد.

داوری بین المللی در راستای مخاطب نفیا یا اثباتا پاسخ هایی اعلام می کند. پس از طی مراحل نام برده شده جلسات داوری به طور کامل آغاز می شوند. گروه حقوقی آرمان عدالت در طول کلیه این جلسات در کنار شما و با شما خواهد بود.

شروع مراحل داوری بین المللی

داوری بین المللی مراحل و روند به خصوصی دارد که در نظر گرفتن کلیه این مراحل برای رسیدن به نتیجه مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است. خدمات داوری از زمانی آغاز می شوند که درخواست داوری به خوانده ابلاغ شود. در صورتی که طرفین به نحو دیگری توافق کرده باشند، مراحل داوری نیز متفاوت خواهند بود. درخواست داوری با طی چند مرحله کلی انجام خواهد شد.

  • ابتدا باید درخواست های مربوطه به دادگاه ارائه شوند. به این ترتیب روند رسیدگی به پرونده مربوطه بهتر انجام خواهد شد. این درخواست ها اختلافات مربوط به پرونده را مشخص می کنند.
  • نام و نشانی طرفین دعوی نیز در این درخواست ها به صورت کامل درج می شوند و هویت هر یک از این اشخاص محرز خواهد شد.
  • بیان ادعا و خواسته هر یک از طرفین دعوی نیز درج خواهد شد.
  • شرایط داوری و موافقتنامه های مربوطه نیز در این دادخواست ها درج خواهند شد.

موافقتنامه داوری بین المللی

داوری بین المللی با ارائه موافقتنامه های مربوطه، همراه شده و هر یک از این مراحل به صورت کامل انجام خواهند شد. موافقت نامه مربوط به داوری به گونه ای است که طرفین دعوی یک سند را امضا می کنند و با درخواست و دفاعیات خود را به صورت کامل ارائه می دهند.

ارجاع سندی در رابطه با این قرار داد کتبی نیز در این زمینه کفایت می کند. دعوای مطروحه در دادگاه مورد نظر نیز بررسی می شود. این خدمات به مقاوم داوری احاله می شود؛ مگر آن که احراز شود، برگ موافقتنامه باطل است. به این ترتی روند دادگاه متوقف خواهد شد و صدور رای دادگاه در این زمینه تاثیری نخواهد داشت. قرارهای تامین نیز در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. در بخش سوم نوبت به ترکیب هیات داورانی می رسد.

ترکیب هیئت داوران بین المللی

داوری بین المللی در یک هیئت واحد انجام می گیرد. تعیین تعداد نفرات داوری نیز یک مسئله بسیار مهم ارزیابی می شود. هیات داوری به صورت کلی از سه نفر تشکیل می شود. در صورتی که دو طرف در این زمینه با هم توافق داشته باشند، مراحل به صورت قانونی انجام می گیرد. اما در صورتی که توافقات یاد شده انجام نگیرد، مراحل دیگری طی خواهند شد.

  • طرف ایرانی در صورت بروز اختلاف قادر به درخواست و مطالبه داور خواهد بود.
  • مقام ناصب پس از مشخص شدن باید کلیه موارد تعیین شده در موافقتنامه داوری را رعایت کند.
  • در صورتی که اختلافی بین این مقامات ایجاد شود، سایر مقامات هیئت مرکب سه نفره وارد عمل می شوند و اختلافات پیش آمده را برطرف خواهند کرد.

دعاوی کیفری در گروه حقوقی آرمان عدالت

بسیاری از مباحث پیرامون این مسئله در این گروه حقوقی به سهولت برطرف خواهند شد؛ مشروط بر این که یک مقاوم مشاور حقوقی در کنار شما حضور داشته باشد. مشکلات کیفری و حقوقی در این دادگاه های بین المللی مورد بررسی قرار می گیرند. پیگیری دعاوی بین المللی اغلب کمی دشوارتر از سایر پرونده های حقوقی است. مشاورین حقوقی از پس این مسئله بر می آیند. در این زمینه تجربه این وکلا بسیار اهمیت دارد.

اهمیت استفاده از وکلای حقوقی بین المللی

هر یک از این وکلا برای برقراری ارتباط با چند شرکت خارجی استخدام می شوند. برقراری ارتباط بین طرفین یک پرونده حقوقی بین المللی یک مسئله مهم تلقی می شود. به همین خاطر حضور این مشاورین از اهمیت بالایی برخوردار است.

به این ترتیب فعالیت های این شرکت ها بهتر انجام خواهد شد. با استفاده از خدمات این وکلا، رسیدگی به امور بین المللی بهتر انجام می گیرد و تسلط شرکت ها به قوانین و مقررات مربوطه و زبان کشورهای خارجی بهتر خواهد بود.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *