پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

وکالت حقوقی سرقفلی

این روزها کسب و کارهای اینترنتی بسیار افزایش یافته است. اما بسیاری از افراد تمایل دارند در کنار کسب وکار اینترنتی در مکانی مانند مغازه به طور دائم مستقر شوند. اجاره دادن و اجاره کردن یک محل برای شروع کسب و کار قوانین خاص خود را دارد. به عنوان مثال فردی را در نظر می‌گیریم در مکانی شروع به کسب و کار می‌کند.

 این فرد بعد از مدتی در کار خود اعتبار زیادی کسب کرده و کسب و کارش رونق می‌گیرد. اما به محض رونق کسب و کار خود متوجه می‌شود زمان اجاره به پایان رسیده و باید مکان را تحلیه نماید. در اینجا موضوعی به نام سرقفلی مطرح می‌شود.

 همچنین صاحب مغازه ممکن است با مشکلاتی مانند تغییر در ظاهر مغازه، استفاده از مکان برای کاری غیر از مورد ذکر شده در اجاره‌نامه مواجه شود. در اینگونه موارد طرفین به وکیلی برای رفع مشکلات ناشی از قوانین سرقفلی نیاز دارند. استخدام یک وکیل با تجربه و متخصص باعث می‌شود حقوق هیچ کدام از طرفین تضییع نشود.

مزیت‌های مراجعه به وکیل سرقفلی

بهترین وکیل سرقفلی، وکیلی است که سالها در زمینه سرقفلی و دعاوی ملکی فعالیت کرده باشد. همچنین به تمام قوانین مربوط به سرقفلی تسلط کامل و با توجه به قوانین به حل مشکلات مربوط به سرقفلی بپردازد. کمک گرفتن از بهترین وکیل سرقفلی به شما کمک می‌کند تا در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات مربوط به سرقفلی خود را حل نمائید. 

حل مشکلات مربوط به سرقفلی در زمانی کوتاه از هدر رفتن هزینه‌های شما جلوگیری می‌کند.   پگاه آرمان عدالت با داشتن وکلای با تجربه در زمینه  دعاوی سرقفلی و مشکلات مربوط به آن به عالی‌ترین وجه ممکن شما را راهنمایی و هدایت می‌کنند. شما عزیزان می‌توانید برای حل تمام مشکلات سرقفلی خود با مشاوران و وکلای پگاه آرمان عدالت تماس حاصل فرمائید.

 وکلای آشنا به امور سرقفلی با صبر و حوصله زیاد آماده پاسخگویی به تمام سوالات و مشکلات شما عزیزان در زمینه سرقفلی هستند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند برای دعاوی سرقفلی نیازی به مراجعه به وکیل نیست.

مراجعه به یک وکیل با تجربه و متخصص به امور سرقفلی به شما برای جلوگیری از تضییع حقوقتان کمک می‌کند.  همانطور که هنگام بیماری به یک پزشک با تجربه و متخصص نیاز داریم. در هنگام بروز مشکلات حقوقی نیز نیاز به وکیل متخصص و با تجربه خواهیم داشت.

سرقفلی چیست؟

بسیاری از افراد با وجود داشتن کسب وکار هنوز از معنا و مفهوم سرقفلی هیچ اطلاعی ندارند. همین عدم اطلاع در مورد قوانین و حقوق سرقفلی در آینده برای آنها مشکلات زیادی ایجاد می‌کند. سرقفلی در حقیقت یک نوع اعتبار و محبوبیت از لحاظ کسب و کار در میان مردم است. 

این اعتبار به افزایش فروش شخصی که آن مکان را اجاره کرده بسیار کمک می‌کند. گاهی اوقات فردی یک مغازه را اجاره می‌کند و با تلاش و کوشش خود باعث رشد و محبوبیت آن در نزد مردم می‌شود. حلا تصور کنید فردی که اینقدر زحمت کشیده باید بعد از یکسال مکان را تخلیه نماید.  به مکان جدیدی رفته و دوباره در آنجا برای خود اعتبار کسب نماید. این عمل ضرر زیادی به کسب و کارها وارد می‌کند به همین دلیل قانونگذار برای دفاع از حقوق این افراد قوانینی را وضع کرده است.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که قانوگذار این قانون را فقط برای مکان‌های تجاری قرارداده است. به مکان‌های مسکونی سرقفلی تعلق نمی‌گیرد. زیرا مستاجر آن هیچ کاری برای رشد واحد مسکونی انجام نمی‌دهد. برای سرقفلی مالک و مستاجر حتماً باید در هنگام عقد قرارداد اجاره به توافق برسند در غیر این صورت مستاجر باید بعد از اتمام مدت قرارداد اقدام به تخلیه مکان تجاری نماید.

بررسی عوامل تعیین کننده مبلغ سرقفلی 

عوامل مختلفی در تعیین مبلغ سرقفلی تاثیر دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • موقعیت و مکان مورد نظر برای کسب و کار

هرچه موقعیت و مکان کسب و کار دارای شرایط بهتری باشد. قیمت آن بیشتر است. به عبارت دیگر اگر مکان کسب وکار در جایی واقع شده باشد که رفت و آمد مردم و تردد بیشتر باشد. قطعاً قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

  • نوع شرایط و میزان کیفیت اجاره‌نامه

شرایطی که در اجاره‌نامه برای مستاجر تعیین شده و همچنین مزایا و مفادی که در اجاره‌نامه برای طرفین در نظر گرفته شده است. تاثیر زیادی در مبلغ سرقفلی دارد.

  • میزان اعتبار کسب شده توسط مستاجر

مدت زمانیکه مستاجر در مکان به کسب وکار مشغول است و همچنین محبوبیت و اعتباری که در اثر فعالیت مستاجر کسب شده است. تاثیر بسیار زیادی برروی مبلغ سرقفلی دارد. 

 

بررسی مواردی که مستاجر حق دریافت سرقفلی را ندارد:

  • در صورتیکه مکانی برای شغل خاصی اجاره شده باشد اما بعد از اجاره مغازه مشخص شود. مستاجر شغل خود را تغییر داده است. فقط در صورتیکه که مستاجر شغلی بسیار مشابه شغلی که با مالک به توافق رسیده‌اند را انتخاب کند به او سرقفلی تعلق می‌گیرد.
  • عدم پرداخت اجاره بها از سوی مستاجر باعث عدم تعلق سرقفلی به وی می‌شود.
  • استفاده از مکان اجاره شده برای موارد غیر قانونی مانند مراکز فساد یاعث می‌شود به مستاجر هیچگونه سرقفلی تعلق نگیرد.
  • ایجاد تغییرات در مکان و به اصطلاح تعدی در آن نیز از مواردی است که باعث عدم تعلق سرقفلی به مستاجر می‌شود. به عنوان مثال مستاجر تغییراتی در ظاهر مغازه بدون اجازه مالک ایجاد نماید.

 

کلام آخر

سرقفلی در حقیقت یک نوع حق معنوی است. این حق معنوی  بواسطه تلاش و فعالیت فردی که در آنجا مشغول به کار است، بوجود می‌آید. اعتبار کسب شده در فروش هم برای خود فرد و هم برای افرادی که در آینده اقدام به فروش در این مکان می‌نمایند تاثیر بسیار زیادی در کسب و کار دارد. 

در قانون کشور ما سرقفلی تنها برای مکان‌های تجاری وضع شده است. زیرا مکان‌های تجاری قابلیت رشد، توسعه و کسب اعتبار دارد. در بسیاری از مواقع بین مالک و مستاجر بر سر موارد حقوقی سرقفلی اختلاف پیش می‌آید. در اینگونه از موارد برای رفع اختلافات می‌توان از یک وکیل به صورت حضور در محل کمک گرفت.

وکیل با بررسی اجاره‌نامه و توافقات انجام شده به دو طرف کمک می‌کند تا بدون حضور در دادگاه و بدون هیچگونه استرس و ناراحتی مشکلات خود را در زمینه سر قفلی حل نمایند. اما اگر اختلافات بسیار جدی باشد و طرفین قبلاً به دادگاه در این زمینه مراجعه کرده باشند. وکیل دعاوی سرقفلی به طرفین کمک می‌کند تا با توجه به قوانین سرقفلی حقوق هیچ کدام از طرفین تضییع نگردد.

 پگاه آرمان عدالت با داشت وکلای برجسته در زمینه امور حقوقی سرقفلی آماده حضور در محل برای رفع اختلافات مالک و مستاجر و همچنین حضور در جلسات دادگاه برای حل مشکل در کوتاهترین زمان ممکن هستند. پس همین امروز برای رفع مشکلات حقوقی سرقفلی خود با ما تماس بگیرید.

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *