پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

وکالت خانواده استرداد جهیزیه

وکالت خانواده استرداد جهیزیه از بزرگترین مشکلات ازدواج‌های انجام شده در این دهه است. در سالیان گذشته مانند امروز نبود. اکثر زوج‌ها فداکاری و صبر بیشتری در زندگی داشتند. هیچ کدام از زوجین به طلاق فکر نمی‌کردند. اما این روزها اینطور نیست. به محض کوچکترین مشکلی زوجین برای طلاق به دادگاه مراجعه می‌نمایند.

هنگامی که بحث طلاق مطرح می‌شود. باید درباره حقوق قانونی زن و مرد نیز صحبت شود. از حقوق قانونی زن در هنگام طلاق نفقه، مهریه، استرداد جهیزیه و بسیاری از موارد دیگر است. استرداد جهیزیه باید طبق قوانین خاصی صورت پذیرد. تا از بروز مشکلات بعدی در آینده جلوگیری شود. به همین دلیل لازم است برای استرداد جهیزیه حتماً با یک وکیل با تجربه و متخصص صحبت شود.

با مشورت با  وکلای پگاه آرمان عدالت به راحتی می‌توانید با موارد حقوقی مربوط به استرداد جهیزیه آشنا شوید. علاوه بر این وکیل می‌تواند در تمام مراحل پرونده طلاق مانند استرداد جهزیه، گرفتن نفقه، مهریه در تمام لحظات همراه شما باشد.

تعریف استرداد جهیزیه

جهیزیه وسایلی است که براساس عرف به دختر داده می‌شود. در طی زندگی مشترک زوجین از این وسایل استفاده می‌کنند. دختر هر زمانی که اراده کند می‌تواند جهیزیه خود را از منزل مرد خارج نماید. به این عمل استرداد جهیزیه گفته می‌شود. در حقیقت استرداد جهیزیه خروج وسایل خریده شده توسط زوجه از منزل مرد است.

برای پیشگیری از هر مشکلی، وکیل استرداد جهیزیه به شما کمک می‌کند تا دادخواستی را تنظیم و به دادگاه ارائه نمائید. استرداد جهیزیه می‌تواند در زمان قبل از طلاق و یا بعد از طلاق انجام شود. برگه سیاهه‌ای که در آن لیست جهاز ذکر شده است. باید به امضای شوهر و دو نفر شاهد برسد تا دارای اعتبار باشد.

وکلای پگاه آرمان عدالت با داشتن وکالت خانواده استرداد جهیزیه  می‌توانند شما را در هنگام ازدواج برای تهیه سیاهه راهنمایی نمایند تا اگر مشکلی در آینده پیش بیاید. با استفاده از این برگه معتبر بتواند حقوق خود را درباره استرداد جهیزیه اثبات نماید.

ضررورت نیاز  به وکیل در وکالت خانواده استرداد جهیزیه

در هنگام استرداد جهیزیه بین زوجین ممکن است اختلافات زیادی ایجاد شود. این اختلافات بر سر وسیله‌های جهیزیه است. در مواردی مرد ادعا می‌کند، که خرید بعضی از وسیله‌ها توسط وی صورت گرفته است. اما زن ادعایی برعکس آن را دارد. به همین دلیل وجود وکیل ضرورت زیادی دارد تا بتواند از تضییع حقوق طرفین جلوگیری نماید.

فروش مال غیر و استرداد جهیزیه

گاهی اوقات بسیاری از آقایان اقدام به فروش جهیزیه زن می‌نمایند. همانطور که گفتیم جهیزیه زن در صورتیکه از خانه پدرش آورده باشد. جز اموال زن است. هیچکس حق ندارد به اموال زن دست بزند. بنابراین فروش جهیزیه زن بدون اطلاع او غیرقانونی است. اگر مردی بدون اطلاع زن اقدام به انجام فروش جهیزیه نماید. زن قادر است، از مرد شکایت نماید. بعد از شکایت مرد باید مثل آن وسیله و یا مبلغ آن را به زن پرداخت نماید. در صورتیکه مرد از پرداخت مبلغ و یا وسیله فروخته شده امتناع ورزد. شما عزیزان می‌توانید با کمک یک وکیل با تجربه و متخصص مانند وکلای  پگاه آرمان عدالت با وکالت خانواده استرداد جهیزیه وسایل فروخته شده از جهیزیه خود توسط مرد را پس بگیرید.

بررسی نکات مهم در خصوص استرداد جهیزیه

  • در هنگام عقد یک لیست جهیزیه توسط طرفین بررسی و امضا می‌شود. اگر زن این لیست را همراه داشته باشد. قادر است بدون متارکه و یا طلاق اقدام به استرداد کلیه جهیزیه خود از منزل مرد نماید.
  • زن قادر نیست حق استفاده از جهیزیه را در طول مدت زندگی از شوهر طلب کند. مگر اینکه در هنگام ازدواج در سند ازدواج ذکر شده باشد.
  • تمام وسایلی که بعد از ازدواج توسط مرد خریداری شده است.  قابل استرداد نیست.
  • در صورتیکه زن مقداری طلا و یا پول از منزل پدری خود آورده باشد. اگر این پول و یا طلا توسط مرد خرج شده باشد. به همان میزان پول و یا طلا قبلا استرداد از مرد است.
  • استفاده از شاهد در هنگام استرداد و جمع‌آوری جهیزیه بسیار لازم و ضروری است. زیرا ممکن است بعداً مرد ادعا کند، این وسایل را او خریده است.
  • بهترین کار ممکن برای استرداد جهیزیه این است که در حضور مامور انجام شده و لیستی تهیه شود.
  • هیچ وسیله‌ای جز جهیزیه نباید از منزل خارج شود.

کلام آخر

هنگام جاری شدن خطبه عقد و انجام مراسم عروسی، خانواده عروس به رسم شرع و عرف به عروس وسایلی را به نام جهیزیه می‌دهند. متاسفانه هنگام برهم خوردن مراسم عروسی و یا بعد از چند سال زندگی ممکن است زوجین بخواهند از یکدیگر طلاق بگیرند. در هنگام طلاق مسائلی مانند مهریه، نفقه، استرداد جهزیه و یا… مطرح می‌شود.  استرداد جهزیه نیاز به رعایت قوانین خاصی را دارد که باید رعایت شود.

 

وکیل استرداد جهیزیه به شما کمک می‌کند تا در اسرع وقت و بدون هیچ مشکلی بتوانید جهیزیه خود را پس بگیرید. انتخاب درست و شایسته یک وکیل با تجربه به شما کمک می‌کند تا قادر باشید در کوتاهترین زمان ممکن مشکلات خود را در زمینه استرداد جهزیه حل نمائید.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *