پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

وکالت حقوقی چک

این روزها با بزرگتر شدن کسب و کارها و یا انجام معامله‌های بزرگ افراد قادر نیستند تمام مبلغ معاملات را یکجا پرداخت نمایند. اینجاست که ضرورت نیاز به چک مطرح می‌شود. چک به افراد کمک می‌کند تا بتوانند مبلغ توافق شده در معاملات، خرید کالا و ملک را در چند قسط پرداخت نمایند. چک نیز قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد، که باید این قوانین رعایت شود. 

اگر قوانین مربوط به چک رعایت نشود در آینده برای افراد مشکلات زیادی ایجاد می‌شود به عنوان مثال ممکن است فردی چکش برگشت بخورد و یا سایر مشکلات رخ دهد. پگاه آرمان عدالت با داشتن وکلای با تجربه و متخصص و با سال‌ها تجربه در زمینه وکالت در وصول چک  و سایر قوانین حقوقی چک آماده انجام هرگونه مشاوره و وکالت حقوقی چک در این زمینه به شما عزیزان است. 

چک چیست؟

برطبق قانون تجارت افراد می‌توانند با افتتاح حساب جاری، چک را که نوعی نوشته است از بانک دریافت نمایند. براساس موجودی بانکی که شخص دارد، قادر است چک صادر نماید. علاوه براین شخص صادرکننده چک باید در موعد مقرر، در حساب خود به اندازه مبلغ چک پول داشته باشد. در غیر این صورت چک فرد برگشت خواهد خورد.

ضرورت نیاز به وکیل در دعاوی مربوط به چک

این روزها بسیاری از معاملات با استفاده از چک انجام می‌شود. کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که برای معاملات خانه، ماشین، خرید و فروش و بسیاری از موارد دیگر از چک استفاده نکرده باشد.  آشنایی با قوانین صدور و نحوه مطالبه چک برای تمام افرادی که با ان سر و کار دارند بسیار ضروری است.

 زیرا عدم آشنایی باعث ایجاد مشکلات زیادی برای افراد در آینده می‌شود. بسیاری از افراد با این قوانین آشنایی ندارند و یا یادگیری این قوانین برای این افراد پیچیده است. در اینجا ضرورت نیاز به وکیل چک برگشتی و آشنا به قوانین چک به شدت احساس می‌شود. بهترین وکیل چک فردی است که علاوه برداشتن تخصص و تجربه و انجام پرونده‌های زیاد مربوط به چک، آشنایی و تسلط کافی به قوانین حقوقی چک داشته باشد. تا از تضییع حقوق موکلش جلوگیری نماید. 

برترین مزیت‌های وصول چک توسط وکیل با تجربه و متخصص

  • کاهش مدت زمان صدور حکم قاضی برای صادرکننده چک
  • عدم نیاز به حضور شاکی یا خواهان در دادگاه به دلیل حضور وکیل
  • توقیف اموال صادرکننده چک  توسط وکیل
  • تنظیم دادخواست جداگانه برای جبران ضرر و زیان موکل

در مجموع بهترین وکیل چک قادر است، شما را در تمام مراحل قضایی جهت وصول چک راهنمایی نماید. 

اصلی ترین وظایف وکیل متخصص چک

  • بررسی موعد چک برای انجام اقدامات قانونی
  • داشتن تسلط کافی به انواع مختلف اسناد تجاری، چک و…
  • داشتن تسلط و مهارت کافی  در چک کیفری و جلوگیری از حقوقی شدن چک
  • داشتن تسلط کافی برای توفیق اموال و نحوه توقیف
  • داشتن اطلاعات لازم برای دفاع از چک مدبرانه

بررسی مراحل وصول چک

برای پیگیری چک باید به نکات مهمی توجه کرد. به عنوان مثال چک دارای تاریخ روز باشد. طی شش ماه از تاریخ صدور چک فرد فرصت دارد، پیگیری‌های لازم برای وصول چک را انجام دهد. زیرا با گذشت 6 ماه امکان زمان پیگیری چک به پایان می‌رسد. بسیاری از افراد از این موضوع آگاهی ندارند. به همین دلیل حقشان ضایع می‌شود. وجود یک وکیل  در پرونده‌های چک به شما کمک می‌کند تا از تضییع حقوق خود در این مورد با دانستن قوانین جلوگیری نمائید.

از دیگر قوانینی که صادرکننده چک باید رعایت کند این است که بعد از صدور چک، نباید، همه و یا قسمتی  از پول خود را از بانک خارج نماید. به گونه‌ای که در موعد مقرر پرداخت چک حساب وی خالی باشد. همچنین از نظر قانونی حق ندارد، دستور عدم پرداخت چک را صادر نماید. علاوه بر موارد ذکر شده باید صادرکننده چک، چک را به شکلی صحیح تنظیم نماید یعنی در چک نباید هیچگونه خط خوردگی و عدم مطابقت امضا و… وجود داشته باشد.

 زیرا در غیر این صورت بانک از پرداخت وجه خودداری می‌نماید. اگر شما هم جز کسانی هستید، که در زمینه چک و دعاوی مربوط به چک مشکل دارید، به راحتی می‌توانید با تماس با پگاه آرمان عدالت و مشاوره با وکلای با تجربه در این زمینه، تمام مشکلات و نگرانیهای خود را در زمینه وصول چک حل نمائید.

بررسی و شناخت انواع چک

چک عادی: به چکی گفته می‌شود که برای برداشت از موجودی صادرکننده و توسط بانک خاصی صادر می‌شود. مهمترین  عیب این نوع از چک این است که هیچگونه تضمینی برای دریافت مبلغ چک به استثنا اعتبار صادرکننده وجود نخواهد داشت. 

چك تایید شده: این نوع از چک برای مواردی استفاده می‌شود، که فرد خود نمی‌خواهد وجه چک را دریافت نماید و آن را به شخص دیگری می‌دهد. در اینگونه از مواقع برای ایجاد اطمینان در شخص ثالث، شخص به بانک مراجعه و از بانک می‌خواهد تا این چک را تایید نماید. بانک نیز مبلغ مورد نظر را از حساب صادرکننده چک برداشت و هنگامی که دارنده چک به بانک مراجعه نماید، مبلغ چک را به دارنده چک پرداخت می‌نماید.

چک تضمین شده: در این نوع از چک، فرد به جای دریافت وجه از بانک، از بانک می‌خواهد تا به میزان مبلغ چک، چک دیگری توسط بانک صادر شود. به این ترتیب دیگر هیچ نگرانی وجود ندارد و پرداخت وجه توسط بانک تضمین  خواهد شد. 

چك مسافرتی: چک مسافرتی به چکی گفته می‌شود که، صدور آن توسط بانک صورت می‌گیرد. افراد می‌توانند با مراجعه به هریک از شعب آن بانک در هرشهری که باشند، مبلغ چک را وصول نمایند.

کلام آخر

این روزها بسیاری از کسب و کارها به علت برگشت چک دچار ورشکستگی شده‌اند. چه بسیار معاملاتی که در کسب و کارها انجام شده و برای مبلغ معامله چک پرداخت شده است. اما هنگامی که افراد برای وصول چک به بانک مراجعه می‌کنند، حساب صادرکننده چک خالی است. همین موضوع تاثیر بسیار بدی برروی کسب و کار گذاشته است. بسیاری از کسب و کارها به دلیل همین چک برگشتی دچار ورشکستگی شده‌اند. در حقیقت عدم آشنایی با چک و موارد حقوقی آن در آینده برای فرد مشکلات زیادی ایجاد می‌کند.

 به همین دلیل لازم است افراد در مورد دعاوی مربوط به چک و مشکلات مربوط به آن، حتماً با یک فرد با تجربه و دارای تخصص در این زمینه صحبت نمایند. وکلای آشنا به امور حقوقی و قوانین چک به راحتی قادر هستند، تا هرگونه مشکل در زمینه عدم وصول چک را با توجه به مراحل قانونی طی نمایند. پگاه آرمان عدالت با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه  دعاوی مربط به چک و با داشتن وکلای با تجربه و متخصص در این زمینه به بهترین شکل ممکن شما را در این زمینه راهنمایی می‌نمایند.

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *