پگاه آرمان عدالت

با ما همراه باشید

وکالت بین المللی

بسیاری از مردم تصور می کنند، وکالت بین المللی به کسی گفته می شود که می تواند، همزمان در چند کشور وکالت کند. اما این مسئله  صحت ندارد! چون ممکن نیست، فردی بتواند، همزمان به قانون چند کشور مسلط باشد و در چند کشور وکالت داشته باشد.

وکالت بین المللی به رشته خاصی از  امور حقوقی گفته می شود که می تواند، در مسائل تجاری بین المللی، سفرهای بین المللی و… دخالت داشته باشد و برای موکلین خود احقاق حق کند. این وکلا، روش های حل و فصل بسیاری از مشکلات بین المللی را به موکلین خود می آموزد و به سهولت قادر به رفع این مشکلات در عرصه های بین المللی خواهد بود.

به این ترتیب حضور یک وکیل بین المللی برای شرکت هایی که با کشورهای خارجی مراودت دارند و ارتباطاتی در راستای خرید و فروش و واردات و صادرات برقرار می کنند، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این وکلا در زمینه، پناهندگی، اخذ اقامت و… نیز به هموطنان کمک می کنند و در این زمینه خدمات شایسته ای نیز ارائه می دهند.

آشنایی با امور حقوقی عرصه های بین المللی

وکالت بین المللی مسائل متعددی در این زمینه را پوشش می دهد و موکلین را در راستای رفع و رجوع آن ها یاری می دهد. در این زمینه گروه حقوقی آرمان عدالت نیز همیشه در کنار و همراه شما خواهد بود و با تماس با آن ها با بهترین وکالت بین المللی آشنا خواهید و رسیدگی به این قبیل امور خود را به بهترین نحو انجام دهید. این وکلا باید با کلیه قوانین و شرایط حاکم بر جو بین الملل آشنایی داشته باشند تا به نحو احسن از موکلین خود دفاع کنند.

وکالت بین المللی در راستای پیگیری و رسیدگی به حقوق تضییع شده موکلین در کشورهای خارجی نیز اقدامات مفیدی انجام می دهد و این موارد را نیز به دقت بررسی می کند. ارائه دعوا یا شکایت و مراجعه به مراجع مربوط به رسیدگی شکایات در هر کشور نیز در میان وظایف مهم این وکلا جای می گیرد. دعوا در دادگاه های ملی و فرا  ملیتی نیز در حوزه فعالیت های این مجموعه های حقوقی جای می گیرد.

در برخی موارد، در شرکت های حقوقی نیاز به تنظیم برخی قراردادهای بین المللی وجود دارد که گروه حقوقی آرمان عدالت در این زمینه های مهم نیز خدمات شایسته ای ارائه می دهد.

آشنایی با دعاوی بین المللی

وکالت بین المللی در راستای رسیدگی به انواع پرونده ها و شکایات حوزه بین الملل خدمات بسیاری ارائه می دهد. برخی از این دعاوی به صورت خصوصی انجام می گیرند. این دعاوی در میان اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می شود. در هر کشوری رسیدگی به این دعاوی مراحل به خصوصی دارد. برخی از این دعاوی نیز جنبه عمومی دارند و شامل اختلافات میان دولت ها و سازمان های بزرگ بین دو کشور می شوند.

این اختلافات در دیوان عالی بین دو کشور مورد بررسی قرار می گیرند؛ در برخی موارد برخی دولت ها از هموطنان خود حمایت دیپلماتیک می کنند و دعوایی بر علیه دولت دیگر مطرح می سازند. وکلای حقوقی آرمان عدالت در راستای حل کلیه این دعاوی خدمات به خصوصی ارائه می دهند که در حل و از بین بردن مسائل بین المللی تاثیر گذار می باشند.

داوری، میانجی گری، داوری های تجاری در عرصه های بین الملل، حضور در دادگاه های تخصصی اروپا، اتاق های بازرگانی، دادگاه های حاکمیت ورزشی و… در حوزه کاری این وکلای خبره جای می گیرند که هر یک از آن ها مراحل متعددی را در بر می گیرند. امور مهاجرت در صور مختلف نیز در میان خدمات وکالت بین المللی جایگاه اساسی دارد.

ویژگی های وکالت بین المللی

یک وکیل بین المللی شرایط و خصوصیات بسیاری دارد و بر اساس این ویژگی ها از دیگر حوزه های وکالت مجزا خواهد شد. داشتن اطلاعات کافی در رابطه با فرهنگ و قوانین حاکم بر جوامع بشری و کشورهای گوناگون، یکی از اصول اولیه فعالیت این وکلا محسوب می شود. برخی از مهمترین مدارک و مدارجی که این وکلا باید به آن ها تسلط داشته باشند، به شرح زیر دسته بندی می شوند:

  • تسلط به کلیه کنوانسیون ها

تشخیص قوانین دادگاه های صالح در هر کشور، یکی از وظایف مهم این وکلا محسوب می شود که در راستای رسیدن به آن تلاش های بسیاری در دوران تحصیل خود به عمل می آورند. بررسی صلاحیت محاکم نیز یک اصل اساسی تلقی می شود. این وکلا بر مبنای این اطلاعات دقیق، طرح دقیق دعواها را، در راستای رسیدن به پیروزی و کسب نتیجه دلخواه انجام می دهند.

  • تسلط به زبان های زنده دنیا

هر یک از این وکلا باید به یک یا چند زبان زنده در دنیای امروز مسلط باشند، تا بهتر بتوانند، در شرایط حساس رسیدگی به امور را به انجام رسانند. برقراری ارتباط کلامی و زبانی با سایر مردم دنیا در دادگاه های صالح، یکی از مهمترین اصول فعالیت های یک وکالت بین المللی محسوب می شود. آشنایی با دستورات نگارشی هر یک از کشورهای طرف دعوی، تاثیر به سزایی در مکتوب کردن دفاعیات و شکایات بر جای می گذارد.

  • داشتن تخصص در حوزه های مختلف بین المللی

بررسی اعتبارات شرکت مورد معامله در امور تجاری بین المللی یک اصل اساسی برای این وکلا محسوب می شود که باید در رابطه با چگونگی انجام آن، اطلاعات دقیقی به دست آورند.

  • داشتن تخصص در زمینه احکام و آرای دادگاه های خارجی

این وکلا باید مکانیسم های شناسایی احکام و آرای خارجی را نیز بدانند تا در این زمینه موفق تر عمل کنند. این وکلا بر اساس برخی حقوق قانونی بین المللی، قادر به تغییر محاکم به کشور داخلی خواهند بود. به عبارت بهتر برخی افراد در کشورهای خارجی حکم می گیرند و اجرای آن را در کشور خود اجرا می کنند و به این ترتیب حقوق آن ها بهتر ادا می شود.

  • رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور

با در نظر گرفتن افزایش آمار مهاجرت از کشور ما، نیاز به این وکلا نیز بیشتر از پیش احساس می شود. هر یک از این وکلا در راستای احقاق حق هموطنان در کشورهای خارجی فعالیت می کنند. برخی از این مهاجرین در ایران اموال و مستقلاتی دارند که پس از حضور در کشورهای خارجی، نیاز به فروش آن ها برای ادامه زندگی در کشور مورد نظر خواهند داشت. این وکلا در زمینه رسیدگی و کنترل این امور مالی نیز فعالیت می کنند.

وکالت بین المللی برای جلوگیری از طولانی شدن جلسات دادرسی به امور هموطنان نیز فعالیت های مفیدی ارائه می دهد. در این زمینه گروه حقوقی آرمان عدالت نیز برای کاهش زمان دادرسی اقدامات فوری ای انجام می دهند که هم سبب رسیدگی بهتر در دادگاه های بین المللی به امور پرونده هموطنان می شود و هم نتیجه را به نفع هموطنان تغییر خواهد داد.

وکالت بین المللی در راستای رسیدگی به امور شاکیان از طریق پلیس اینتر پل نیز تاثیر گذار است و برای رسیدن به این اهداف نیز خدمات بسیاری عرضه می کند. در صورتی که فرد خاطی در خارج از کشور باشد، پلیس اینترپل برای دستگیری او باید پروسه طولانی ای طی کند؛

اما حضور وکالت بین المللی برای کاهش این پروسه زمانی و دریافت مدارک مورد نیاز برای رسیدگی بهتر به امور در کشورهای دیگر بسیار مفید واقع می شود. در این زمینه هزینه های بسیاری برای طرف شاکی ایجاد می شود که وکیل بین الملل در راستای کاهش آن نیز خدماتی ارائه می دهد.

 

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *